چهارشنبه 23 آبان 1397 - 06 ربيع الأول 1440 - 14 نوامبر 2018
  آمار سايت
مهمان : 2107
اعضا عضو سایت : 47
اعضا آنلاین : 0
امروز : 1959
ديروز : 7488
ماه : 86076
تعداد مطالب : 33583
كل : 27691220
 
 جستجو
 
 شرح زيارت عاشورا
مجلس 51:اللهم العن اول ظالم حق محمد و آل محمد وآخر تابع له على ذلك(اولاد و اصحاب حسين ع)
      بارالها اول كسيرا كه در حق محمد و آل محمد ظلم كرده لعنت كن و آخر كسى كه او را بر ظلم متابعت كرده ما پايه گذارى ظلم و ستم را درين امت در مجلس 38 شرح داديم بانجا رجوع شود اللهم العن العصابة التى جاهدت الحسين و شايعت و بايعت و تابعت على قتله اللهم العنهم جميعا / خدايا لعنت كن آن طايفه اى را كه با حسين جنگ كرد و ... يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 2100
مجلس50: اللهم فضاعف عليهم اللعن منك و العذاب الاليم (ثواب لعن بر قاتلان حسين بعد از نوشيدن آب )
      بارالها پس بواسطه كشتن حسين عليه السلام و عذاب را بر ايشان دو چندان كن فاء براى تفريع است كه تعليل لا حق را بسابق ميكند و علت طلب مضاعف بواسطه آن فرح و سروريست كه قاتلين در روز عاشورا داشتند كه كمتر از كشتن حسين (ع ) نيست . شدت عذاب قاتلان حسين عليه السلام / ...رسول خدا (ص ) فرمود قاتل حسين را در تابوتى آتشين ميگذارند و نصف عذاب اهل دنيا را مخصوص او ميگردانند و هر دو دست و هر دو پاى او را با زنجيرهاى آتشين بسته او را نگونسار در آتش دوزخ باز ميدارند تا گاهى كه در قعر جهنم فرود آيد و.. يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 1940
مجلس 49:اللعنة...آل زياد وآل مروان بقتلهم الحسين ع(عاشورا روز حزن و گريه است نه فرح و خوشحالى)
      عاشورا روز حزن و گريه است نه فرح و خوشحالى / در مقابل اين فرح و خوشحالى آل زياد و آل مروان در روز عاشورا كه شرح آن در مجلس 45 داده ايم . شيعيان آنروز را روز حزن و گريه و عزادارى قرار دادند چه در اخبار زيادى از ائمه اطهار رسيده كه هر كس آنروز را روز گريه و حزن قرار دهد و ترك كسب و كار كند اجر بسيارى را خواهد داشت چنانچه در امالى سند بحضرت رضا عليه السلام ميرساند كه هر كس در روز عاشورا ترك در حوائج خود كند و دنبال كار و زندگى نرود خدايتعالى حوائج دنيا و آخرت او را برآورده كند و هر كس روز عاشورا را روز مصيبت و حزن و گريه قرار دهد روز قيامت روز فرح و سرور او شود... يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 2099
مجلس چهل و هشتم : و معاوية و يزيد بن معاوية (لعن ابوسفيان مشرك ، معاويه منافق ، يزيد پليد)
      پروردگارا لعنت فرست بر ابوسفيان ((مشرك )) و بر معاويه ((منافق )) و ((بر پسرش يزيد)) پليد، بيهقى كه از مشاهير علماء اهل سنت است از نضر بن عامر نقل ميكند كه گفت : روزى در مدينه بمسجد رسول خدا رفتم شنيدم كه حاضران همه با هم ميگويند نعوذ بالله من غضب الله و غضب الرسول پرسيدم مگر چه واقع شده گفتند رسول خدا بر منبر خطبه ميخواند در آن اثنا معاويه برخاست و دست پدرش ابوسفيان را گرفته از مسجد بيرون رفتند حضرت چشمش بر آنها افتاد و فرمود لعن الله القائد و المقيود و ويل لامتى من معاوية . يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 1970
مجلس چهل و هفتم : اللهم العن اباسفيان (در معنى لعن و ثواب آن )
      بارالها لعنت كن بر اباسفيان ((مشرك )) / مطالب اين مجلس در دو بخش ذكر ميشود بخش اول در حال ابوسفيان و بخش دوم در معنى لعن و ثواب آن ، اما ابوسفيان : اسم او صخر بن حرب بن امية بن عبدالشمس بن عبد مناف قريش اموى پدر معاويه و يزيد و عتبه مادر او صفية دختر مزن الهلاليه است و بنا بر نقل شفاءالصدور او زانيه بوده ده سال قبل از عام الفيل ابوسفيان بزنا متولد شد و تابود در عداوت رسول خدا (ص ) و جمع كردن لشكر و جنگهاى ضد آنحضرت كوشش كرد و هيچ فتنه اى در قريش برپا نشد مگر آنكه ابوسفيان در آن شركت داشت . يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 540
مجلس 46 : و ابن اكلة الاكباد اللعين على لسانك ...(روز عاشورا ، عید بنى اميه و پسر هند جگرخوار)
      پروردگار اين روز عاشورا روزيست كه بنى اميه و پسر هند جگرخوار عيد گرفتند كه به زبان تو و زبان رسول تو (ص ) در هر موطن و موقفى كه ايستاده بود همه جا او را لعن ميكرد ملعون پسر ملعونست ((اكلة الاكباد)) هند مادر معاويه است و دختر عتبة بن ربيعه حاضر بود و كفار را در قتال اسلام به سوء فطرت تحريص ميكرد و چنانچه ابن ابى الحديد و ابن عبد ربه گفته اند متهم بزنا بوده است از كتب تواريخ معلوم ميشود كه در مكه از زوانى معروف بشمار ميرفته بلكه در بعضى كتب معتبر ديده شده كه از ذوات الاعلام بوده چنانچه در ((نهج الحق )) از هشام بن سائب كلبى نقل كرده است . يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 528
مجلس چهل و پنجم : اللهم ان هذا يوم تبركت به بنو امية (بركت و تبرك گرفتن بنى اميه روز عاشورا)
      بارالها اين روز يعنى عاشورا آن روزيست كه بنى اميه مبارك شمردند / تبرك : بنابر آنچه در لغت ذكر كرده اند بمعنى ميمنت گرفتن چيزيست و مشتق از بركت است كه بمعنى نماء و زيارت و ذخيره سعادت است . بركت و تبرك گرفتن بنى اميه روز عاشورا را چند قسم بوده است : اول : ذخيره قوت و جمع آذوقه زيرا اينروز را كه قتل امام حسين عليه السلام واقع شده بود روز فتح و ظفر خود ميدانستند و جمع آذوقه در اينروز تا سال ديگر را مايه سعادت و وسعت رزق ميدانستند چنانچه در امالى و عيون از حضرت رضا عليه السلام روايت ميكنند كه آنحضرت فرمود هر كس در روز عاشورا سعى در حوايج خود را ترك كند يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 558
مجلس44 : اللهم اجعلنى فى مقامى...مماتى ممات محمد و آل محمد (فضیلت زائر حسين ع )
      پروردگارا، مرا درين مقام اين حرم مقدس يا در اينمقام كه مشغول زيارت ميباشم از آنان قرار ده كه درود و رحمت و مغفرتت شامل آنهاست پروردگارا، مرا بآئين محمد و آل اطهارش ‍ زنده بدار و موقع مرگ هم به آن آئين بميران . در قسمت اول اين عبارت شخص زائر از خدا ميخواهد كه حقتعالى او را از جمله زائرينى قرار دهد كه رحمت و آمرزش خودش ‍ شامل حال آنها ميگردد چه در كتاب كامل الزيارات محمد بن محمد بن مسلم از امام باقر عليه السلام نقل ميكند كه آنحضرت فرمود اگر زائر حسين عليه السلام ميدانست كه چه فضيلتى در زيارت آنحضرت ميباشد ... يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 555
مجلس چهل و سوم : و اسئل الله بحقكم و ... (ثواب غم و اندوه بجهت مصيبت حضرت سيدالشهداء )
      در فضيلت گريه بر مصيبت حضرت سيدالشهداء / چون فضيلت هم و غم درباره مصيبت و مظلوميت امام حسين عليه السلام را دانستى بدانكه فضيلت گريه كردن بر مصائب ايشان بدرجات بيشتر و مورد رحمت الهى واقع ميشود در روايتى از پيغمبر صلى الله عليه و آله وارد شده كه الا و صلى الله على الباكين على الحسين رحمة و شفقة و اللاعين لاعدائهم حق تعالى صلوات ميفرستد بر گريه كنندگان حسين (ع ) از روى رحمت و شفقت و بر لعنت كنندگان بر دشمنان ايشان در كامل الزيارة از مسمع بن عبدالملك بن بصرى روايت كرده كه... يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 710
مجلس 42:و اسئله ان يبلغنى المقام المحمود...و ان يرزقنى طلب ثاركم مع امام مهدى...(معنى مقام محمود)
      معنى مقام محمود / ظاهر لفظ مقام آن درجه كمالى است كه از هر جهت مستوجب حمد هر كس شود و اين نتيجه قرب نوافل مقام نبوى است و ميشود كه مراد مقامى باشد كه حمد در آن واقع شود چنانچه دلالت بر آن دارد در توحيد صدوق از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام در ذكر اهل محشر نقل شده كه ميفرمايد مجتمع ميشوند در موطنى كه در آن مقام محمد (ص ) است و آن مقام محمود است پس او بر خداى ثنا ميكند نبوغى كه احدى قبل از او چنان ستايش نكرده آنگاه ثنا ميكند بر هر مؤ من و مؤ منه . يکشنبه دوازدهم آبان 1392
تعداد بازدید: 478
آرشیو