دوشنبه 9 اسفند 1395 - 30 جمادى الأولى 1438 - 27 فوریه 2017
گنجینه کتب مذهبی گنجینه کتب مذهبی | نماز ؛ در آيينه قرآن و حديث | تاريخ اسلام | حديث و کلام | بانک مقالات | زندگی و سلامت
جمعه 4 ارديبهشت 1394
وى در كتاب خود ((الاشاعة فى اشراط الساعة )) مى گويد: ((بدان كه روايات مربوط بـه مـهدى با وجود اختلاف آن منحصر و محدود نمى باشد چنانكه محمد بن حسن دستورى در كـتـاب مـ...
 
 گنجینه کتب مذهبی
 
 تفسیر المیزان
 
 سیمای قرآن کریم
 
 تاریخ سیاسی اسلام
 
  شکوه اقتدار ملی
 
  آمار سايت
مهمان : 5005
اعضا عضو سایت : 44
اعضا آنلاین : 0
امروز : 4091
ديروز : 14099
ماه : 297300
سال جاری : 684619
تعداد مطالب : 31928
كل : 18270477
 
 جستجو
 
اوقات شرعی 
 
 خطبه های نهج البلاغه
خطبه 239 نهج البلاغه : سخنى از امام علی (ع) یاد کردن آل محمد (ص)
      ترجمه : خطبه ‏اى از آن حضرت در آن آل محمد را ياد مى ‏كند : آنان حيات علم و مرگ جهل ‏اند . حلمشان شما را از علمشان خبر مى ‏دهد . [ و ظاهرشان از باطنشان ] و خاموشيشان از سخن گفتنشان . با حق مخالفت نمى‏ كنند و در آن اختلاف ندارند . ستونهاى اسلام‏ اند و پناهگاه آن . به پايمردى ايشان حق به جايگاه خود بازگشت و باطل از جايگاه خود رانده شد و زبانش از بن بريده گرديد . شنبه بیست و پنجم آبان 1392
تعداد بازدید: 1173
آرشیو
 
 نامه های نهج البلاغه
نامه 79 : از امام علی (ع ) ) به سرداران سپاه هنگامى كه به خلافت رسيد
      و من كتاب كتبه ع لما استخلف إلى أمراء الأجناد / أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّمَا أَهْلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ أَنَّهُمْ مَنَعُوا اَلنَّاسَ اَلْحَقَّ فَاشْتَرَوْهُ وَ أَخَذُوهُمْ بِالْبَاطِلِ فَاقْتَدَوْهُ . ترجمه : نامه آن حضرت ( ع ) به سرداران سپاه هنگامى كه به خلافت رسيد / اما بعد . آنان كه پيش از شما بودند هلاك شدند ، زيرا مردم را از حقشان محروم نمودند تا آن را با دادن رشوت به دست آوردند . دوشنبه بیستم آبان 1392
تعداد بازدید: 721
آرشیو
 
 حکمت (کلمات قصار) نهج البلاغه
حكمت 360 : ضرورت پرهيز از بدگمانى (اخلاقى، اجتماعى)
      حكمت 360 : ضرورت پرهيز از بدگمانى (اخلاقى، اجتماعى) / وَ قَالَ [عليه السلام] لَا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَحَدٍ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِى الْخَيْرِ مُحْتَمَلًا . و درود خدا بر او ، فرمود: شايسته نيست به سخنى كه از دهان كسى خارج شد، گمان بد ببرى ، چرا كه براى آن برداشت نيكويى مى توان داشت. دوشنبه چهارم آذر 1392
تعداد بازدید: 1089
آرشیو
 
 رساله حقوق امام سجاد ع ج 1
حق آموزگار
      ... اَمّا حَق معلم و آموزگار تو اين است كه او را بزرگ دارى و مجلس او را محترم شمارى . گفته هاى او را خوب گوش دهى و فراگيرى و بدو روى آورى او را كمك كنى تا آنچه را كه از دانش و علم بدان نيازمندى به تو بياموزد . به تو ياد بدهد كه عقل و انديشه ات را فارغ سازى و فهم و زيركى ات را ... پنجشنبه بیست و چهارم بهمن 1392
تعداد بازدید: 2256
آرشیو
 
 رساله حقوق امام سجاد ع ج 2
حقّ مؤ ذّن
      وَ اما حقّ اءَذان گو اين است كه بدانى او خدايت را به ياد تو مى آورد و تو را به حظ و نصيبى كه دراى ، دعوت مى كند و او بهترين ياور و كمك كار تو در انجام واجبى است كه خداوند به عهده تو نهاده است ، پس او را بر اين كار، سپاس گوى ؛ همچنان كه نيكوكارى را نسبت به خود سپاس مى گويى و اگر در خانه ات نسبت به مؤ ذّن بدبينى دارى (و او را به دلايلى متهم مى دانى ) در امر اءَذان نبايد او را متهم كنى و بايد بدانى كه او نعمتى خدادادى است و بايد با نعمت خدا خوشرفتارى كنى و ... پنجشنبه بیست و چهارم بهمن 1392
تعداد بازدید: 1118
آرشیو
 
 رساله حقوق امام سجاد ع ج 3
حق اهل ذمّه
      و اما حق اهل ذمه ، حكمش اين است كه آنچه را خدا از ايشان پذيرفته ، تو نيز پذيرا باشى و به عهد و ذمه اى كه خدا براى آنها مقرر داشته وفا كنى و آنها را در آنچه از ايشان مطالبه شده و بايد عمل كنند به آن عهد حواله كنى ؛ با ايشان به حكم خدا عمل كنى و از ظلم و ستم بر آنها بپرهيزى ؛ زيرا آنها در پناه خدا و رسول او هستند ؛ زيرا به ما رسيده كه : هركس معاهدى را ستم كند، من دشمن اويم . پس در اين راه تقوا پيشه كن . در مقدمه اين حق ، ابتدا بايد به يك بحث فقهى بپردازيم . پنجشنبه بیست و چهارم بهمن 1392
تعداد بازدید: 1796
آرشیو
 
 عصر ظهور
عصر ظهور : مهدى منتظر (عليه السلام ) از ديدگاه اهل سنت ؛ 17) شريف برزنگى
      وى در كتاب خود ((الاشاعة فى اشراط الساعة )) مى گويد: ((بدان كه روايات مربوط بـه مـهدى با وجود اختلاف آن منحصر و محدود نمى باشد چنانكه محمد بن حسن دستورى در كـتـاب مـنـاقـب شـافـعـى خـود مـى گـويـد: روايـاتـى كـه از رسول الله درباره مهدى آمده و او را از خاندان آن حضرت دانسته ، در حد تواتر است . ((... از ابن سير بن نقل شده كه مهدى از ابوبكر و عمر بهتر است و گفته شده : (آيا او) از ابوبكر و عمر بهتر است !؟ گفت البته او بر بعضى از پيامبران نيز برترى دارد، و از او روايـت شـده اسـت كـه گـفـت : ... جمعه چهارم ارديبهشت 1394
تعداد بازدید: 1076
آرشیو
 
 آموزش دین و زندگی
پیدایش شیعه ؛ عقاید مذهب شیعه امامیه
      در پیدایش شیعه / کلمه شیعه در لغت از ریشه «شاع» به معنی همراهی و تبعیت گرفته شده است و معنی لغوی آن گروه و جماعتی است که در انجام کاری همکاری می کنند و گاهی نیز به تبعیت کننده از یک فرد اطلاق می شود [۲] چنانکه در قرآن می فرماید: «وَ إِنَّ مِنْ شِیعَتِهِ لَإِبْراهِیمَ» همانا از پیروان او ابراهیم است». بنابراین شیعه در لغت به معنی همراهی و پیروی کردن است امّا در اصطلاح به چندین معنا به شرح ذیل می باشد : ... سه شنبه بیست و یکم دي 1395
تعداد بازدید: 36
آرشیو