سه شنبه 6 تير 1396 - 03 شوال 1438 - 27 ژوئن 2017
فرهنگ و تاریخ و هنر فرهنگ و تاریخ و هنر | معرفت ديني | تقویم روز ( مناسبتها ) | طرح شجره طیبه صالحین | شبکه اجتماعی
 
 فرهنگ و تاریخ و هنر
 
 سیمای کلام الله مجید
 
 گنجینه كتب مذهبي و فرهنگی
 
 
 
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
هر آن کس راغب دنیای دون است - مراو را هم و غم از حد فزون است
سه شنبه 6 تير 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
هر آنکس را که ایمان شد مرامش - زکعبه اعظم آمد احترامش
يکشنبه 4 تير 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
زکاة علم آن باشد که آن را - بیاموزی مر از آن دیگران را
شنبه 3 تير 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
چو با عالم بروی خار و خاشاک - کنی صحبت گرت فهم است و ادراک
پنجشنبه 1 تير 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
هرآنکس عاقل است و مرد هوشیار - نباشد غافل از گفتار و کردار
چهارشنبه 31 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
دو صنف از امتم اندر جهان است - مؤثر فعلشان بر دیگران است
سه شنبه 30 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
هزاران بدتر از بد آن فقیر است - که با فقرش به بیدینی اسیر است
دوشنبه 29 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
چو مستغنی زخلقت کرد خالق - رجائت بر خدا گردید واثق
سه شنبه 23 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
اگر بینی تو مردی را در انظار - نماز و روزه او هست بسیار
دوشنبه 22 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
نباشد ثروتی از عقل بهتر - مقام از عقل می گردد فراتر
پنجشنبه 18 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
نباشد هیچ فقری بدتر از جهل - برای مردم نادان و نااهل
چهارشنبه 17 خرداد 1396
کتابخانه حدیث و کلام لیلة القدر
دو قسمت خلق عالم گشته تقسیم - یکی عالم یکی در تحت تعلیم
سه شنبه 16 خرداد 1396
 
12
 
  آمار سايت
مهمان : 4287
اعضا عضو سایت : 45
اعضا آنلاین : 0
امروز : 1106
ديروز : 11738
ماه : 374098
سال جاری : 2603524
تعداد مطالب : 32625
كل : 20189382
 
 جستجو
 
اوقات شرعی 
 
 
 
 بانک مقالات
سند سازي و سند سوزي براي تحريف غدير !
      سند سازي و سند سوزي براي تحريف غدير ! خليفه الله و خليفه الناس / - خلافت يا « خلافه عن الله » است يا « خلافه عن الرسول » و يا « خلافه عن الناس » يك كسي يا خليفه خداست ، يا خليفه پيغمبر (ص) است و يا خليفه مردم . ما برمي گردانيم اين سه نوع خلافت را به دو نوع خلافت ، چون خلافت از پيغمبر (ص) هم، خلافت از خداست . چون پيغمبر (ص) بدون اذن خدا كسي را به جاي خودش نصب نمي كند. پس ما دو نوع خلافت داريم : چهارشنبه یکم آبان 1392
تعداد بازدید: 1865
خطبه غدیر و آیات مطرح شده در آن
      دل را ولا و حبّ علی با صفا کند ... هر درد را محبت مولا دوا کند . / آن شاهکار خلقت و فرمانروای عشق ... مدحش به آیه آیه قرآن خدا کند . خطبه غدیر و آیات مطرح شده در آن در سال دهم هجرت، بعد از اتمام حج، که آن را به نامهای متعددی خوانده اند، همچون «حجة الوداع» و «حجة البلاغ»، «حجة الکمال»، «حجة التمام» و حجة الاسلام در «غدیر خم» قبل از جحفه که راههای متعددی (همچو) اهل مدینه، مصر، عراق، از آنجا منشعب و جدا می شود، حادثه ای رخ داد که می توانست سعادت ابدی بشریت را تضمین کند يکشنبه بیست و هشتم مهر 1392
تعداد بازدید: 1185
سیمای امیرالمؤمنین علی (ع) در خطابه غدیر
      9ـ امامت علی (ع) باعث کمال دین / راستی دین بی امامت ناقص، و قرآن بی حجّت نامفهوم، و هستی خالی از امام مهدوم و نابود شدنی خواهد بود، در همین راستا پیامبر اکرم(ص) فرمود: «معاشر النّاس انّما اکمل اللّه عزّ وجلّ دینکم بامامته، فمن لم یأتمّ به و بمن یقوم مقامه من ولدی من صلبه یوم القیامة و العرض علی اللّه عزّ و جلّ فاولئک حبطت اعمالهم و فی النار هم خالدون ؛ (12) ای مردم همانا خداوند با امامت او دین شما را کامل نمود جمعه بیست و ششم مهر 1392
تعداد بازدید: 1035
و اوست امام و راهنمای آشکار ... ؛ قسمتی از خطبه پیامبر اکرم ص در غدیر خم
      - فرمان الهی / ...ای مردم ! من در ابلاغ آن چه که بر حق ، بر من فرو فرستاده است ، کوتاهی نکرده ام و هم اکنون ، سبب نزول این آیه را برایتان باز خواهم گفت . فرشته وحی - جبرئیل - سه بار بر من فرود آمد و از سوی حق تعالی، پروردگارم ، فرمان داد تا در این مکان، به پا خیزم و سپید و سیاه مردم را رسماً آگاهی دهم که علی بن ابیطالب ، برادر، وصی، جانشین و امام پس از من است که نسبتش به من ، همانند نسبت هارون به موسی است ؛ با این تفاوت که رسالت به من خاتمه یافته است. جمعه بیست و ششم مهر 1392
تعداد بازدید: 989
مروری بر خطبه ی غدیر ؛ عهد گرفته شده
      - پیامبر اکرم (ص) در سال پایانی عمر پربرکت خود ـ سال دهم هجرت ـ برای اولین بار ، به طور رسمی ، اعلان حج نمودند تا همه مردم بنا بر استطاعت خود، در این کنگرة بزرگ جهانی حاضر شوند. این حج در تاریخ به «حجّة الوداع» یا «حجّة البلاغ» مشهور شده است . جمعیت حاضر در این کنگره عظیم ، حدود 120هزار نفر بودند . از این تعداد حدود 70 هزار نفر از مدینة النبی به همراه حضرت حرکت کرده بودند . آن حضرت ، چند روز مانده به ذیحجه ، از مدینه خارج شد و پس از احرام بستن در مسجد شجره به طرف مکه حرکت کرد. پنجشنبه بیست و پنجم مهر 1392
تعداد بازدید: 1222
پیام غدیر
      اینک پیامبر (ص) ، در بازگشت از سفر خانه خداست پیغمبر از رسالت خود، شاد و سربلند دریای بیکرانه قلبش ز موج شوق همواره در تلاطم و همواره در تپش عشق خدا فکنده به جانش شراره ها یاد خدا گرفته از او فرصت و مجال اعمال حج رسیده به پایان، ولی افق چشم انتظار حادثه ها در «غدیر خم » بیدار مانده است ... در پهنه غدیر در زیر شعله های فروزان آفتاب انبوه حاجیان فزونتر ز صد هزار در پهنه وسیع غدیر ایستاده اند. پنجشنبه بیست و پنجم مهر 1392
تعداد بازدید: 797
گزیده­ خطبه­ بلیغ پیامبر اعظم ص در مجلس شکوهمند غدیر
      ای مردم ! سوگند به خدا هرگز کسی برایتان نواهی و محرّمات قرآن را روشن نسازد و تفسیر آیاتش را برای شما آشکار نکند ، مگر این کسی که من دستش را گرفته به طرف خود بالا آوردم و اینک بازویش را بلند کرده ­ام و اعلام می­کنم : هر که من مولا و صاحب اختیار اویم این علی مولا و اختیاردار اوست ، او علی پسر ابی­طالب برادر و وصیّ من است ، [کسی است که] توصیه­ ی دوستی و یاری­ اش از جانب خدای عز‍ّوجلّ به من ابلاغ گردیده است . پنجشنبه بیست و پنجم مهر 1392
تعداد بازدید: 1173
متن کامل خطبه پیامبر اکرم (ص) در غدیر خم
      4 - معرفی و بلند کردن امیر المؤمنین (ع) بدست پیامبر (ص) / سپس پیامبر (ص) دستش را بر بازوی علی (ع) زد و آنحضرت را بلند کرد . و این در حالی بود که امیر المؤمنین (ع) از زمانی که پیامبر (ص) بر فراز منبر آمده بود یک پله پائین تر از مکان حضرت ایستاده بود و نسبت به صورت حضرت به طرف راست مایل بود که گویی هر دو در یک مکان ایستاده اند . پس پیامبر (ص) با دستش او را بلند کرد و هر دو دست را به سوی آسمان باز نمود و علی (ع) را از جا بلند نمود تا حدی که پای آنحضرت موازی زانوی پیامبر (ص) رسید . سپس فرمود : پنجشنبه بیست و پنجم مهر 1392
تعداد بازدید: 1059
مسجد غدیر از دیدگاه بزرگان
      « غدیر » و « خم » در لغت / - غدیر در لغت برکه آب را گویند و نیز زمین پستی که آب باران و سیلابها در آن جمع شود و تا تابستان باقی نماند . جمع آن، «غُدُر» (دو حرف اوّل مضموم)، «غُدْر» (به ضم اول و سکون دوّم) «اغدرة» و «غدران» است . جوهری گوید: «خُم» غدیر معروفی است که بین مکه و مدینه، در جحفه می باشد.ابن درید (متوفای 321 ه . ق .) گوید : «خُم» غدیر معروفی است و آن همان مکانی است که رسول خدا - ص - در آنجا به ایراد خطبه پرداخت و امیرمؤمنان علی بن ابیطالب - ع - را برتری داد. چهارشنبه بیست و چهارم مهر 1392
تعداد بازدید: 1086
گزارشی مختصر از وضعیت کنونی محل غدیر+عکس
      - آثاری که می تواند یادآور حادثه عظیم غدیرخم باشد و تاکنون باقی است، وادی و برکه ای است نزدیک شهر «رابغ» و نیز یک مسجد و یک برج شش ضلعی در داخل شهر . از مکه تا غدیرخم صدو هشتاد و هفت کیلومتر است. در جاده قدیم مکه به مدینه، هفده کیلومتر بعد از دو راهی«جحفه» به مسجد غدیر می رسیم : مسجد غدیر اکنون در شهر رابغ قرار دارد. چهارشنبه بیست و چهارم مهر 1392
تعداد بازدید: 1013
آرشیو